مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به این‌که قدم‌هایی که برای وقف برداشته‌ می‌شود، هرکدام احیای یک اثر ماندگار و احسان است، گفت : دو هزار نفر در حفظ قرآن در زندان‌ها شرکت کرده‌اند و این یک بحث ماندگار است.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان این‌که سازمان اوقاف و امور خیریه در زندان‌ها وقف‌های بسیاری انجام می‌دهد، گفت: در طی این 9 ماه گذشته از سال جاری توانستیم 800 سند موقوفه را ثبت کنیم.
 
وی با بیان این‌که برای ثبت موقوفات اولویت ویژه ما سند شش دانگ است که کار بسیار سختی است اما توانستیم در این زمینه با موفقیت کار خود را انجام دهیم، ادامه داد: استان اصفهان در کشور در زمینه اخذ سند موقوفات در جایگاه نخست قرار گرفته است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به ایجاد تفاهم نامه بین سازمان اوقاف با جنگل مراتع کشور، تصریح کرد: میان این دو ارگان در 12 هزار مرتع اختلاف نظر وجود داشت که خوشبختانه این 12 هزار هکتار به اوقاف بازگشت.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این‌که امور فرهنگی زندان نیاز به وقف بسیاری است، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که یکی از اعضای آنها در زندان به سر می‌برد، نیازمند به وقف هستند، بنابراین اگر بتوانیم در این زمینه قدم برداریم بسیار مفید واقع خواهد شد.
 
وی یکی از امور فرهنگی در زندان را وقف امور قرآنی دانست و افزود: متأسفانه وقف امور قرآنی مغفول مانده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: وقف خودش زیبا است و نیاتی که در این زمینه انجام می‌شود، زیباتر از خود وقف است چرا که استکبار جهانی ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند اما این در حالی است که ما واقفینی در استان داریم که اموال خود را وقف تهیه آذوقه و تغذیه حیوانات و پرندگان در زمستان می‌کنند.
/2759/